Friday, March 6, 2009

isu kertas tahun lepas

Alhamdulillah hari ni da selamat jawab trial exam untuk paper chem 4 & 5. Dari pengamatan saya semua soalan dia berasal dari 'kertas tahun lepas' yang lectures kumpulkan dari pelbagai tahun lalu dijadikan paper trial kami.. Boleh kata rezeki saya jugakla, coz semua yang saya tengok semua ada.. Beruntung betulkan bagi kami yang study 'kertas tahun lepas' nih??


ok la, straight to the titik.. Entry kali ni adalah bertujuan untuk melepaskan perasaan saya terhadap segelintir pihak yang terlalu memperisukan hal ini. Mereka tidak habis2 mahu mempertonjolkan perasaan tidak puas hati mereka terhadap pihak yang study 'kertas tahun lepas' nih.. Yang saya tertanya2 sangat adalah apakah tujuan mereka untuk bertindak sedemikian?? kertas itu bukannya kami dapat dengan mencuri @ seludup dari bilik lectures.. Tapi sudah terang lagi bersuluh dengan lampu spotlight bahawa kertas itu kami download dari internet. Bila dah nama pon download dari internet, apakan tujuan si uploader kalau bukan mahu menggalakkan kami menjawab 'kertas tahun lepas' ini.. supaya candidates dapat biasakan dengan format2 questions a-level n mcmna cara nak jawab supaya menepati kehendak soalan.. bukannya dengan merapu2.


Lagi di sini kenapa mereka mesti mahu memberi amaran kepada kami supaya jangan belajar 'kertas tahun lepas' ini? Apa masalah kamu semua? Risau kami x dapat jawab a-level sebenar nanti sebab terlalu bergantung pada 'kertas tahun lepas'?? H.E.L.L.L.O.O.O.O!!?? Sapa yang x akan biasa ni nanti? kepada kami yang dah familiar dengan stail soalan itu atau kamu semua yang kononnya x nak tengok 'kertas tahun lepas'? If korang da memang genius, bijak, pandai lagi apa2 la, saya x akan cakap apa2, silakan dengan cara kamu.. Jadi jangan nak buat x puas hati dengan kami. @ kamu semua bersikap demikian sebab kamu tiada 'kertas tahun lepas' jadi kamu x puas hati dengan kami.. Kalau itulah sebabnya bagitau je, saya boleh bagi la kalau saya ada.. Tak perlu nak tunjuk sikap x senonoh tu.. Buat saya rasa macam mahu bertindak demekian je terhadap mereka itu..


Then kamu turut membuat statement orang yang study 'kertas tahun lepas' tu menghafaz.. Mana kamu tahu itu? Adakah ia suatu fakta yang pernah diiktiraf oleh someone? Jangan judge orang tu dengan sewenang2nya.. Siapa kata dengan belajar 'kertas tahun lepas' kita x dapat apa2.. I prove you wrong.. Sebabnya saya sendiri yang baca nota lecture,nota sendiri dan juga buku rujukan tapi bila nak jawab 'kertas tahun lepas' saya x dapat jumpa apa jawapan untuk soalan itu.. Tapi bila saya tengok 'kertas2 tahun lepas', saya tengok soalan itu begitu banyak kali diulang2, dan jawapan untuk soalan itu adalah tetap yang itu satu.. Jadi di sini terbukti yang saya juga tutur belajar dari 'kertas tahun lepas'.. Ada juga saya terdengar yang mereka itu siap luahkan perasaan ini di facebook lagi.. Okeyla, facebook anda.. Itu hak anda, dan ini blog saya maka menjadi hak saya untuk tulis apa pon di sini. Kamu!


Jika x puas hati luahkan kembali di mana2 yang kamu mampu..
For those yang kata kami ini seperti di atas.. I dare you not to read @ do past year at all! Then we look langit tu tinggi ke rendah..

No comments: