Tuesday, November 25, 2008

Biro TataNegara

"Kursus Kenegaraan Mahasiswa Ke Luar Negara
Biro TataNegara
Jabatan Perdana Menteri"

Itulah ayat-ayat power
yang diterbitkan di dalam jadual BTN.
Bunyi macam power je.. Halo

Tapi the biggest problem is
'orang' yang nk pergi tu
dah rasa 'power' ke belum..FootInMouth

Kursus BTN 2 akan berlansung
selama 5 hari..
bermula da 1st dec until 5th dec..Confused
lamanya.. mampu ke aku nak bertahan??
terlepas PLKN dlu pon da sgt2 bersyukur!!

kenapa aku gabra sangat??
apa yang ada dgn BTN??

biaq aku jawab..
mana yang aku kenal & da pergi sana
akan kata kena 'tabah'..

kenapa kena tabah??
apa yang ada dgn BTN??

biaq aku jawab jgk..
kena 'torture' la wei!!
(torture disini not equivalent
to seksaan @ penderaan)

umi.. abah..
x nk pegi sana boleh?? Crying

okeh2..
siyes sikit..
klau mengikutkan jadual ni ada 4 perkara yang
mmg akan kena wat lam 5 hari nnt..
iaitu ;
i - pembentangan kertas kerjaLipsareSealed
ii - LDKohnoes
iii - UjianAngryFace
iv- KembaraLargeGasp


hermmm..
sekarang kita tengok plak
senarai keperluan harian dan peralatan (peserta)
yang harus aku bawak..

a) Semasa Sepanjang SLot Ceramah,
LDK dan peperiksaan


Lelaki

* Baju Kemeja Putih lengan pendek (wajib)
* Seluar panjang bewarna hitam atau gelap
* Stokin/sarung kaki
* Kasut kulit

Perempuan

* Baju Kurung Putih (wajib bagi muslim)
/ blaus lengan panjang Putih (dibenarkan bagi non-muslim)
* Kain sarung Hitam atau gelap
/ skirt labuh/ seluar hitam(non muslim)

...aku xda kain hitam.. Frown
* kasut hitam(sandles x dibenarkan)
* bertudung atau berselendang

b) Semasa aktiviti gerak fizikal
/ kembara


* track bottom
* T Shirt putih berkolar lengan pendek untuk lelaki
/ lengan panjang untuk perempuan (wajib)
...aku x byk t-shirt putih long sleeves... Frown
* stokin/ sarung kaki
* kasut getah/ kasut sukan
(pastikan dalam keadaan baik)


c) Semasa penghayatan rohani

* Pakaian yang sesuai untuk bersolat
terutama yang beragama islam(baju melayu)

* Pakaian yang sesuai untuk bersolat jumaat
* kopiah atau songkok
...yang ni aku xda kena mengena.. Blush

d) keperluan harian(persendirian)

* Tuala
* Kain basahan
* berus gigi, ubat gigi, sabun dan lain2
* pisau cukur
* selipar
* ubat2an persendirian
* penyangkut baju
* lain2 keperluan Kiss

* Sila bawa keperluan persendirian yang mencukupi
terutama pakaian, kasut sukan dan ubatan
kerana tidak disediakan oleh urus setia.. FootInMouth

BTN..
x sabar nya nak pegi... Crying

No comments: