Sunday, December 7, 2008

Once Upon A December

situasi pertama...

kejadian sebelum ke kem BTN..
bercuti di umah kakak kwn ku d TUDM subang jaya..
sja jenjalan kat situ coz kwn aku dr pinang naek slangor..
b4 this aku da trun pnang jmpa dia..
skunk dia plak dtg sni..
happy betul kerna suda lama tidak ketemu..
banyak betul kitorg tukar2 citer..
tny apa2 yang patut..

hr kedua kt umah dia aku bwk diana(kwn aku 2) pegi sunway..
dia x penah pegi lg.. so aku amik kesempatan ni bwk dia jenjalan..
kira aku ni blh di kategorikan expert la
bab2 nk meronggeng nih..

dekat sunway kitorg jenjalan tengok movie..

twilight Pictures, Images and Photos
twilight
best nyer mmg xleh nk citer la..
kena p tgk sndri..
so aku bg rating *****
x nyesal tgk citer tu..
tapi diana nk tgk satu lg citer,
tjuknya wild child
WILD CHILD Pictures, Images and Photos

agak unlucky coz citer tu
masa kitorg beratur nak beli tiket

yang ada tiggal kul 5.30p.m.
and kak diana plak nak amik kitorg lam 8.00++
(xpa, aku akan tengok gak citer ni someday..)


so terpaksa la kuburkan niat nak layan dua movie..
pastu bawak dia naek p tempat asian avenue..
sakan betul pusing2 tanpa motif..
juz angkat apa yang berkenan di mata hati jer..


hari ketiga plak, kak diana bwk aku sekali
ngan family dia xcept her husband p mid..

dia nk pegi sana naek komuter..
so aku tlg la tnjuk2 kan sikit..

jalan2 jer kt situ.. then kak diana blnja kitorg layan movie..
penat jgk beratur tnggu nk beli tiket..
coz bagi aku waktu nak beratur tu
blh di kategorikan agak lewat, lam kul 4 gitu..

sambil2 beratur, sambil tengok movie apa
yg available dgn waktu yg kitorg nk..

mula2 nk layan bolt, tp agak sedih
coz seat yg tggl dpn sekali..
so kitorg decide nak tengok


Madagascar 2 Pictures, Images and Photos
madagascar 2; escape to africa
at5.00p.m.

bagi aku citer tu mmg full sense of humour la..
hillarious dia tahap luar alam..

opening dia pon aku da glk sakan..


situasi kedua...

menuju destinasi ke Tg. Rhu Sepang, ada kem BTN dkt situ..
memula tu mmg cuak thp giga la..
takut gak dgn rumour2 yg aku dgr
dr bekas2 peserta BTN tu sendiri..
tapi alhamdulillah..
BTN yang aku pegi kali ni
mmg beza giler la dgn yg aku duk dgr tu..

hari pertama and kedua, kami para pesrta BTN
disajikan dgn 4 pembentangan kertas kerja
dr 4 penceramah yang berbeza..
tjuk-tjuk ceramah tu tanah air, kerajaan,
rakyat, kedaulatan and rumusan..
so mmg agak terbuka la minda aku dgn hal2 negara ni,
lepas sekian lama aku tggl subjek sejarah..

hari ketiga and keempat kitaorg ada sesi LDK..
ada 9 LDK semuanya..
setiap LDK 2 blh dikatakan mmg terasa rilex
and have fun la.. x rasa pressure pon..
perasaan cuak tu lama2 hilang.. bkn apa,
takut tersalah cakap something yang
boleh menggagalkan aku..

hari kelima; hari terakhir kitorg kena
lalui ujian bertulis tentang hal2 berkaitan negara..
and majlis penutup: sekali dgn penyerahan sijil
and pengembalian handphone..


situasi ketiga...

pulang kerumah dari kem BTN,
aku dilanda demam sakit2 badan..
benda nih aku suspek gara2 aktiviti luar masa kat kem tu..
yela.. aku ni bknnya minah sukan ke apa..
alih2 kat sana ada wat ujian kecergasan
and usia fisiologi aku mmg la mengejutkan aku..
then kena lari 2km, ada wat abseling lagi(aku tatau eja cmna),
ada kembara jgk..kembara ni mmg power la..
masuk hutan yang mmg laen dari kem yg aku penah pegi sblm ni..
masuk semak samun yang setinggi aku,pastu terjun paya lagi..
busuk giler bau mud.. sebelum ni mana penah masuk paya,
paling kurang pon masuk sungai kot.. air jernih jer..
xpa la.. at least aku ada pengalaman.. sekali pon jadi la kot..

alhamdulillah demam aku skunk da beransur pulih..

cuma suara aje still sengau lagi..
tu yang larat sikit nak post entry kali ni..




No comments: