Thursday, August 19, 2010

Cinderella Unni


o yeah! o yeah! finally, habis jugak aku menonton satu korean series ni. punya la banyak episode dia sampai 20. da la citer korea ni satu episode nak dalam 65 minutes. penat la aku nak menonton sampai habis tu. entah baper minute aku spend untuk tengok sampai habis satu siri tu. u do the math okey.

citer yang aku tengok ni tajuk dia cinderella's sister.kalau ikutkan citer ni dari point of view si cinderella tu punya unni. so dari citer ni kita boleh nampak la sebenanya kalau kawin tiri2 ni bukan cinderella je yang tau suffer. si kakak tu pon boleh suffer jugak. and maybe worse than her.

citer ni memang best la bagi aku sebab heroin dia a bit mean tapi sebenanya dia baik. just dia tatau macamna nak menzahirkan kasih sayang dia. fulamak. lepas tu hero dia pon bukan jenis yang gentleman gak, dia tu cam selfish sikit. and dia punya second heroin sangat kesian. ta penah2 sebelum ni aku tengok citer korea aku kesian dekat second heroin ni. ni boleh katakan first time la aku rasa camni. tapi she can be a bit annoying too at a time. yang paling aku rasa tak wajar sekali adalah untuk second hero tu. da la kuar lambat. entah episode bape dia keluar aku pon da lupa, maybe 8 or 9 kot. pastu scene and skrip ta banyak. then sleng yang dia guna pon kelakar. aku kalau slang korea ni kenal dua county je. busan ngan soul je aku tau. tapi mamat kedua tu punya slang aku memang baru dengar je dalam citer tu. adeh2 kesian beliau. itu serba sedikit review aku tentang chara dalam citer tu. nak tau lebey2 sila tonton sendiri yer.


A modern day adaptation of Cinderella with a twist as our Cinderella, Goo Hyo Sun, is loved by everyone whereas her stepsister, Eun Jo, has a dark past and struggles with the fact that her mother starts to care more for Hyo Sun than her.

Moon Geun Young as Song Eun Jo
Seo Woo as Goo Hyo Sun
Chun Jung Myung as Hong Ki Hoon
Taecyeon as Han Jung Woo

2 comments:

Farihah Ahmad said...

slang 2nd hero tu bule kita dngar lam cerita pasta. slang sorang makcik yg jaga motel. tp mang cumil ah slang gitu.

SheQeEN.. said...

citer pasta yang ada main kat astro tu eh? tak penah tengok pon citer tu sbb msa iklan ckp mandarin. ta syok langsung. huhu.