Sunday, July 26, 2009

berhari keluarga di sungai sejuk


hye hye u'ols.. saya 'baru' tiba dari sg.congkak ni. eh kenapa bukan sungai sejuk? sebab sejuk tu bukan nama dia tapi suhu dia yesterday we'ols pegi berfamily day kat sana, ada 4 family je yang join. abah ajak mana2 family yg tggl kat area selangor ni je. dekat and senang sikit nak gerak. kalau nak ajak semua yang ada kat kelantan nuh memang kalah ar rombongan cik kiah. eh.. asal lak rombongan cik kiah? sebab cik kiah je yang glemer kat mana2 pon. saya tak penah lagi dengar rombongan cik zaiton ke cik timah ke mahupun rombongan cik jenab. okeylah mari kita, eh saya stop karutan ini hari kelurga ni takda la lama sangat pon, juz berlangsung selama 2 hari and 1 malam je. tapi kejap pon tetap best. coz saya dapat mandi sungai kat situ. best gilak tau. airnya sungguh la sejuk, terketar2 masa mandi tu. ditambah lagi dengan batu2 yang besar,bulat mulat dan cantik. memang asyik yo. and kalau u'ols nak tau jugak, air kat situ bukan setakat sejuk je, tapi turut berbau. bukan busuk bau najis tetapi harum semerbak. sekajap2 ada bau oren, lepas tu ada bau strawbery lagi tau. aik, u'ols tak pelik ke mana datang bau buah2 ni? well.. bau ni bukan la datang dari kulit buah yang dibuang, tapi bau lebihan sampu yang dibuang rupanya. memang hampeh siot ar mana2 manusia yang datang situ and pergi bersampu plak. rumah diorang takde bilik mandi ke apa ntah. musykil saya. lagi yang tak boleh blah. orang yg duk sakan bersampu tu pulak adalah 'sepasang gagak' yang tengah berkasih2an dengan cara menyampu rambut pasangan. haih. u'ols tak pelik dan bingung lagi ke camna saya leh tau nih? haha.. macamna la saya tak boleh tau kalau diorang duk bersampu2an depan mata ni. geramnya. nasib baik we'ols tak pegi mintak sikit sampu tu. huhu.. okey end of kisah sampu eh mandi.

now masuk story cmna we'ols survive kat situ. cewah ayat nak power je. hihi.. of course la we'ols b'bbq. takde kick la kan kalau berfamily day without bbq nih. ermm.. da malas ar nak taip. ni semua kes sampu la ni, pajang berjela kat situ je. menci2 so u'ols, jom layan pitcha!

p/s : pitcha mandi saya tak taruk yer. bahaya. ;p



on the way ke sg.congkak


inilah rupa rumah menginap


proses b'bbq


pon masih tengah proses


meronggeng waktu malam


pulang dari ronggengan


sebelum pulang ke rumah harus bergambo



so penutup entry kali ni saya sangat keletihan dan kegembiraan. haha..



4 comments:

✿ Cik Nadyaa ✿ said...

The last tyme i had been there ialah 12 tahun yang lalu..Hahaha..Masa umur 10 tahun..

Mish the memories ~

SheQeEN.. said...

da lama tu. me plak last time g last month.. hikhik

Liyana Lunia said...

seronokknyee.

eh tapi u cuba pegi sg kedondong, best gilaaaaa sejuk gila sbb die bwh gentng highland je. fuh2

SheQeEN.. said...

sg. kedondong? duk bwh genting? alamak, mmg ketaq habis la msa mnd tu.. ;p