Sunday, July 5, 2009

lesen L

seperti yang da diberitahu sebelum ni saya punya sangat banyak benda untuk diceritakan tapi terpaksa pilih mana yang main je, dan ini termasuk salah satu darinya.. well peoplez, saya suda masuk driving school,tidak pelik tau seorang yang berumur 19tahun baru nak wat lesen.. saya sungguh berasa tidak segan kerana rupa2nya ada lagi yang lebih tua.. :puteh_19:macam sebelum ni masa saya pergi KPP yang paling tua saya tau 23tahun, and untuk yang hari ini kursus amali 6jam pulak paling tua 25tahun ( ini perempuan je tau )

oh yea, saya amik kelas memandu tu dekat AMSA stand for Akademi Memandu Shah Alam tapi school tu act ada dekat Bangi, bak kata darling 'murtad skola tu' :puteh_22: ok tak kisah la kan pasal tu.. bukan saya rugi pon, untung ada la.. dekat sikit dengan putrajaya, dalam 10min da sampai situ.. masa jimat, minyak jimat, tenaga pon jimat..

macam yang korang semua tau ( mana yang da dapat lesen tu je yer ) nak dapat L kena hadir KPP 5jam, lulus ujian com n hadir kursus amali 6jam baru la complete set dia.. saya amik KPP 28 june which is last sunday, so saya mula tu x kisah sangat setakat nak dengar2 ni no hal la.. tapi bila terfikir balik 5jam nak dengar penceramah tu bercerita? mati tu.. habis la nanti mesti ada yang lelap la punya.. and memang betul pon benda tu jadi sebab saya da tersengguk2 cuma tak sempat nak terlentok je kat dinding tu.. sebabnya saya ada peneman sejati.. :puteh_2:

Photobucket

untuk ujian com pulak saya amik hari khamis 2 july iaitu sehari selepas ice age 3 kuar panggung.. sapa weh da tengok? saya tak tengok lagi.. semalam gi alamanda tiket tinggal seat paling depan sekali, gila ah nak suh m'dongak je sepanjang citer.. so jangan pandang belakang congkak menjadi pilihan hati.. sumpah kelakar and lawak bangang habis la citer tu.. boleh dikatakan tu la satu2 nya movie melayu yang saya rasa tak menyesal tengok dekat panggung.. :puteh_6: okeh2 back to the titik, ujian com tu diambil di myeg services.. mulanya ingat amik dekat AMSA tu sendiri.. rupa2nya bukan, so abah kena la anta sendiri pergi situ coz kata orang kat AMSA tu, orang yang nak tolong hantar tu da berlepas pergi pukul 9a.m. lagi.. tapi nasib baik la abah tau tempat tu sbb kitorang dulu pernah tinggal dekat bangi u know.. okay ujian com tu diberi masa 50min untuk jawab habis cukup 50soalan.. kiranya satu soalan satu minit yer..
sebelum amik test ni saya bukan main berdebar la sebab tatau camna tapi semua yang da amik tak habis2 kata senang gila.. and terbukti memang sangat senang.. saya habiskan soalan tu dalam masa 12min 46 saat and dapat fullmark.. :puteh_12: tip nya adalah jawab buku latihan kuning tu ye..

dan yang akhir ujian amali 6 jam ; 3jam dalam kelas and 3jam lagi kat bengkel and litar.. ini pon jenis yang nak kena mendengar jugak, memang tak tahan la benda2 camni.. tapi nak wat camna kan? nak lesen kena la wat jugak.. awal2 ni je kena torture sikit telinga.. but again still lucky for me coz i ada cintahati yang menemani sentiasa, so takde la keboringan tu...

sekarang benda yang nak kena buat adalah tunggu selama 30hari.. then boleh diteruskan dengan P.. FIGHTING!:puteh_28:


2 comments:

Liyana Lunia said...

wahhhh fullmark mksudnyee 50/50? okeh sgt jeles. HAHAHA ynn study buku tu lst minute +_____+ hari lain penuh dgn online je. HIK

bila belajar ?

SheQeEN.. said...

yup.. 50/50 *wink2*
mmg duk tilik buku tu je keja sampai masuk blk ujian tu.. hee

tatau lagi..
sebab katanya dapat L nnt baru diorg gtau.. baru je habis amali tu..

da stat wat ke yg 10jam tu?