Wednesday, July 8, 2009

jenjang/tsuru/crane

hari ini sangat boring.. nak tengok citer pon Penelope and P.S. I LOVE YOU tak habis download lagi.. nak gi jalan2 pon, isnin da kuar gi alamanda asyik2 alamanda je la tempat yang mampu keluar bila da duk kat putrajaya ni.. nak baca novel plak kak bawak pegi tempat dia.. nak makan, tadi baru je lepas lunch.. nak tidur, rasa macam nak berblog kejap.... eh, kenapa banyak sangat merungut ni.. tak patut betul, nanti jadi tegang kulit and da tak cute da.. :pandaGeli_11: ermm.. oleh kerana boring2 camni saya nak bercerita pasal burung jenjang plak.. masa mesej dengan darling pada tarikh 04/07/09 siap igat tarikh lagi entah macamna boleh terbukak pasal burung leher panjang tu, darling cakap burung jenjang yang saya buat dulu masa kitorang awal2 date lagi, still ada dengan dia.. terkejut jugak la masa tau tu dengan tak ingat jugak, bila masa buat mendalah tu darling kata burung tu saya buat pakai pembalut double cheese burger McD.. best gila burger tu, salah satu favorite kami tau.. act darling yang suka dulu, saya suka burger tu selepas dia suka.. tapi tak kisah la tu kan yang penting rupa2nya tanpa sedar romantik jugak saya ni.. :pandaGeli_31: katanya lagi dia simpan elok je origami tu dalam almari.. and saya pon masa tu terasa teringin sangat nak tengok hasil kerja tangan saya yang lembut nih..:pandaGeli_13: jadi darling pon mms burung jenjang tu sama saya..

Photobucket

masih cantik lagi kan rupanya? kalau tak silap usia burung tu da nak masuk setahun.. mungkin usia tu tak seberapa sangat bagi anda2 di luar sana:pandaGeli_12: tapi bagi saya tu sangat lah seberapa sebab bayangkan buat pakai kertas pembalut burger beb, nasib baik kertas tu tak dimakan semut.. hoho

okey.. kepada sesapa yang masih tak pandai lagi macamna nak wat origami burung ni.. kat bawah ni ada steps dia yang boleh bagi sikit2 gambarannya yer..

Photobucket

and you guys boleh guna macam2 jenis kertas tau.. tak semestinya kertas kosong sahaja, corak2 pon boleh and of course hasilnya lagi lawa

Photobucket

okey peoplez, selamat mencuba!


No comments: