Wednesday, July 22, 2009

batu terapung

salam and afternoon u'ols..

hari ni saya pegi kompleks E tau, coz nak ambil financial guarantee yang baru. lepas tu pulak saya pegi domino's pizza presint 8 and beli x-tra large bbq chicken pizza. so sekarang ni tengah super kenyang actually saya nak kongsi citer sikit and nak tanya pendapat u'ols. u'ols rasa kan betul ke pic kat bawah ni, pic yang suda di ubah suai?



saya dapat pic ni from email. menurut email tu :

Bukti kebesaran Allah SWT batu tempat duduk Nabi Muhammad SAW sewaktu Israk Mikraj sampai kini masih tetap terapung di udara. Pada saat Nabi Muhammad hendak Mikraj batu tersebut nak ikut bersama, tetapi Nabi SAW menghentakkan kakinya pada batu tersebut, maksudnya agar batu tersebut tidak dibenarkan ikut.
Kisah Israk Mikraj Nabi Muhammad SAW tentang batu gantung tersebut yang berada dalam masjid Umar (Dome of the Rock) di Lingkungan Masjidil AL AQSA di Yarusalem (Baitulmuqadis) .

and saya juga ada terjumpa sumber lain yang bersungguh2 mengatakan bahawa itu bukanlah batu yang sama seperti yang diceritakan. dan batu itu senanya diedit supaya kelihatan terapung, kata orang itu lah. kata orang lain saya tatau pulak. Allahu alaam



8 comments:

emak said...

saye x prnah tgk lg..ni 1st time..xtaw la nk btol ke x..hee

ps:mkn x ajk ek..

SheQeEN.. said...

tak penah lagi ke? tape2, sekarang da tengok an? hihi

p/s ; bilo lapo semuo lupo..

Anonymous said...

yup2.. batu sebenar ada dalam qubbatus sahra.. Yang kalau tgk orang lukis masjid al-aqsatu, yang warna kuning tu sebenarnya qubbatus sahra.. Dalam tu ada batu tu.. tapi dah dibina tiang di bawahnya.. sebab ada la kes yang berlaku..

masjidil aqsa yang sebenat lain bentuknye..

mamai,wana,awiE,faten said...

neva mind either dat pic is fake or not. what important is, we BELIEVE to ALLAH.

*salam kenal*

SheQeEN.. said...

lil biruny : so batu tu memang betul la ada kat masjid kubah kuning eh, bukan kubah biru.. and bukan terletak di luar, tapi di dalam.. gitu ye naufal?

confuse i.. @__@

SheQeEN.. said...

flip : sekadar untuk kepastian :)
thanx flip.. and salam perkenalan juga..

arrizz said...

Sheqeen, i pnah nmpk gmbr yg btol batunye kt dlm, tp yg gmbr u nie plik plak asal kt luar ek..as far as i knoe, batu trapung ade stu jer..

SheQeEN.. said...

yup.. mmg ada 1 je.. n mmg org ada kata yg pic ni fake.. juz nak make sure kan.. hilangkan kekeliruan.. hihi